26. januar 2010

Kan I også høre VM-klokkerne bjælde!!!

,


Efter et veloverstået DM i Århus, hvor jeg stod for presset og fik den 3 danske titel i træk. Det bliver super fedt endnu en sæson at kunne trække i Dannebrogs-fantomdragten. Det er nu feltets flotteste trøje :-) Der er har været lidt stille på bloggen, men det er nu ikke fordi at cross sæsonen er lukket ned, men har kommer den så: opdateringen!



Kæresten er blevet placeret ovre i den ene ende af sofaen og det går vist ikke så godt for de danske håndbold herrer, for der er MEGET stille ovre i hans lille hjørne. Håndbold har nu ikke min helt store interesse, så al fokus er lagt på opdateringen. Cyklecross egner sig meget bedre på tv end håndbold :-) Det er ærgerlig at de (medierne) endnu ikke har opdaget hvor fedt cykelcross er. Nå nok om selvfedheden!

VM i minusgrader og sne > here I come!
Sæsonens bedste telefon-opkald kom for ca 2 uger siden, hvor jeg fik at vide, at jeg var udtaget til VM i cykelcross i Tabor - YES! Sæsonens helt store målsætning var hjemme - total fedt og meget dejligt at det jeg har kæmpet for endelig kunne lade sig gøre!!! Det er stadig lidt vildt at tænke på, at det er i morgen (onsdag d.27.01) at vi retter snuden mod Tabor. Jeg glæder mig rigtigt meget og håber at al mit uheld fra Worldcuppen i Hoogerheide er brugt op, men en dårlig generalprøve det kan jo give et godt VM.


Worldcuppen i Hoogerheide blev desværre ikke den store gode optakt som jeg havde håbet på. Det eneste positive er at jeg efterhånden har fået en god portion erfaring i cross-starter. Jeg kom godt afsted og lå placeret på den rigtige side af top 20. Jeg nåede lige at tænke yes det kører det her, og så havde jeg 3 andre ryttere på ryggen og stod bomstille i 10 cm mudder og var låst fast i noget som føltes som en evighed. Er der noget som er skidt i cykelcross så er det at stå stille. Efter den "gode" start var det en lang kamp for at køre mig frem igen i feltet, men det var bare ikke min dag. Jeg var yderligere indvolveret i 3 styrt og på sidste omgang røg geardrop+bagskifter, så lettere frustreret smed jeg baghjul og derefter blev løbeskoene fundet frem. Jeg kom i mål som allersidste mand eller dame efter øjene som ser!
Nu er der kun et enkelt løb tilbage - det sidste men også det allervigtigste! Håber at formen er som den skal være. Det hele føles meget ok! Så glæder mig til at fyre den af i Tabor! Efter VM står den på ren ferie og afslapning i Dubai. Det bliver nu også meget godt med sol, sommer og varmegrader, og når jeg kommer hjem igen sku' al det meget trælse danske is/vinter vejr gerne være væk.

NB: kæresten hopper i sofaen nu - jeg tror squ DK alligevel vandt kampen!!! :-)

0 comments to “Kan I også høre VM-klokkerne bjælde!!!”

Send en kommentar

 

Nikoline Hansen Blog Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger